تاريخچه بازسازي ساختمان

۴ بازديد

حال به توضيحي از تاريخچه بازسازي و مرمت در ادوار مختلف تاريخ مي پردازيم تا بيشتر با مفهوم بازسازي ساختمان آشنا شويد.

 

بازسازي ساختمان و آثار در دوره قرون وسطا بين قرن 5 تا 14 ميلادي:

 

در اين دوره اغلب بازسازي ها و مرمت ها از لحاظ شكل و فرم انجام مي شد و هرگز به موارد زيبايي يك بنا و موارد باستاني و تاريخي آن بنا توجه خاصي نميشد.

 

 

 

بازسازي بنا ها و آثار در دوره ي رنسانس قرن 14 تا 16 ميلادي :

 

در اين دوره تاريخي كه آثار هنري و بنا هاي تاريخي زيبايي در دنيا ساخته شده است؛ بازسازي ساختمان ها اغلب از روي يك طرح و مدل از قبل تعيين شده انجام مي شد و همچنين اضافه كردن بخش هايي به يك بنا و يا تكميل آن بنا در اين دوره كاملا در بين معماران ساختماني رواج داشت.

 

همچنين مهمترين اصلي كه معماران اين دوره از آن براي بازسازي ساختمان ها پيروي مي نمودند، تاكيد بر زيبايي ساختمان ها و بناها بود؛ و اينكه اعقاد داشتن بنا هاي تاريخي جامانده از گذشته نقص هاي فراواني دارند و نياز به تكميل و بازسازي از تمام جوانب دارند. اين مسائل و اعتقادات معماران اين دوره باعث به وجود آمدن آثار زيبايي در اين دوره تاريخي شده است كه تا به امروز نيز بسياري از اين آثار پا برجا مي باشند.

 

 

 

بازسازي در دوره انقلاب صنعتي :

 

در اين دوره با توجه به شوكفا شدن بسياري از مشاغل و همچنين افزايش سطح آگاهي مردم در جهان ، بازسازي ساختمان ها و بناها و آثار تاريخي وارد بعد جديدي شد.

 

در اين دوره اعتقادات عصر رنسانسي كنار رفت و ديگر معماران و متخصصان بازسازي هرگز تاكيد به تكميل و اضافه كردن قسمتي به بنا نداشتند و تاكيد معماران در اين دوره براي بازسازي بيشتر بر روي نگه داري و ثبت اين بنا ها و آثار بود.

 

در اين دوره اتفاقات زيادي براي حفظ و بازسازي ساختمان هاي تاريخي اتفاق افتاد ، ازجمله اين موارد :

 

راه اندازي بسياري از موزه هاي تاريخي براي حفظ و بازسازي آن

همچنين همايش هاي آثار هنري به منظور حفظ اين آثار و بنا هاي تاريخي

بازسازي ساختمان هاي تاريخي به منظور حفظ و ماندگاري آنها

 

 

مي توان گفت اين دوره تاثير بزرگي در ماندگاري بسياري از بنا هاي تاريخي تا به امروز داشته است. و بسياري از بازسازي ساختمان هاي تاريخي در اين دوره انجام شد، البته بازسازي هايي كه با حفظ نماي اصلي ساختمان ها و طرح اوليه آنها اتفاق افتاد.

 

 

 

حال با توجه به مطالعه ي تاريخچه اي از بازسازي و مرمت از گذشته تا به امروز و آشنايي با مفهوم بازسازي، در ادامه مقالات وب سايت گروه مهندسي ايلا سازه مي خواهيم به توضيح در مورد مراحل بازسازي ساختمان و همچنين سبك هاي جديد نوسازي ساختمان و بازسازي ساختمان بپردازيم. لطفا ما را در ادامه بخش مقالات ساختماني دنبال نماييد.  

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.